Po prvi puta organiziran pub kviz na temu sigurnosti hrane

U kultnoj osječkoj Trici na petak trinaesti uoči ovogodišnjeg Svjetskog dana hrane kvizaške ekipe okupile su se kako bi se okušale u znanju o sigurnosti hrane. Po prvi puta organiziran je pub kviz na ovu temu, a vodila ga je poznata i iskusna hrvatska lovkinja Morana Zibar. 

Koliko je hrane u 2021. godini bacio prosječni Hrvat; za koju namirnicu na ambalaži nije potrebno navoditi rok trajanja; koja je to pseudožitarica koja spada u skupinu nove hrane; kojem potencijalnom napadu se izlažemo ako jedemo sumnjivu domaću majonezu ili tartarski biftek; koje prehrambene namirnice nedostaju u stihovima domaćih pop-pjesama – samo su neka pitanja na koje su sudionici trebali dati odgovor.

Nakon posljednjeg pitanja kviza napetost je bila na vrhuncu, jer su se za pobjedničko mjesto s izjednačenim bodovima borile dvije ekipe, dok je za treće mjesto konkurencija bila još veća s četiri ekipe u okršaju. Pitanje koje je presudilo u pripretavanju bio je broj žličica šećera koji se nalazi u pola litre Coca-cole. Naposljetku, pobjedu je odnio tim pod nazivom „Bikijev zabavnik“. Srebrnu medalju pokupila je ekipa „Prvo fruštuk, a ondak na put“, dok je trećim mjestom ovjenčana bila ekipa „Humanista“. Svi su dobili prigodne nagrade HAPIH-a, a posebno iznenađenje bile su i prave medalje.

Morana Zibar, koja slovi i kao poznati gastroenoznalac, i sama je bila iznenađena nekim informacijama koje je naučila pripremajući kviz pitanja. Duhovito je zaključila da gotovo „sve krivo radi“, od toga koliko dugo skuhanu hranu drži izvan hladnjaka, na kojoj polici u hladnjaku drži meso, a bila je šokirana i količinom hrane koja se baci. Za medije je priznala i kako joj je bilo izazovno sastaviti pitanja za kviz, ali da je upravo ovaj uspješan kviz potvrda da se svaka tema može iskoristiti ako se zaogrne u atraktivan omot, tako da se svi pri tome dobro zabave i dakako ponešto nauče.

Prema riječima ravnateljice HAPIH-a, doc. dr. sc. Darje Sokolić, pub kviz format je vrlo popularan u Hrvatskoj zbog čega je stavljen u funkciju edukacije, i to u sklopu kampanje „EU bira sigurnu hranu“. Obuhvaćene su bile teme koje se smatraju najrelevantnijima za hrvatske građane, poput bacanja hrane, pravilnog rukovanja s hranom i nove hrane, a pitanja je sastavljala sama Morana iz materijala koje je pripremila Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA), kao i HAPIH.

S obzirom na odaziv sudionika i njihove pozitivne reakcije, a napose veselje pobjednika zbog medalja i nagrada, HAPIH-ov tim vjeruje da bi ovaj format indirektne edukacije mogao postati i tradicionalni dio nacionalne kampanje „EU bira sigurnu hranu“.

Korištenjem stranice www.hapih.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies). Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, ali neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne. VIŠE O KOLAČIĆIMA

Skip to content