Na Jesenskom međunarodnom bjelovarskom sajmu u Gudovcu održanom prošlog vikenda, Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) na svom je štandu predstavila brojne aktivnosti svojih Centara. S obzirom da je HAPIH nacionalni nositelj PlantHealth4Life kampanje Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA), bjelovarski je sajam bio prilika za njezinu promociju. Ovom se kampanjom želi podići svijest građana o važnosti očuvanja zdravlja bilja na području Hrvatske apeliranjem na njihovo odgovorno ponašanje tijekom putovanja, posebice u zemlje izvan Europske unije, iz kojih se bolje vratiti s fotografijama bilja umjesto unosa bilja koje nema biljnu putovnicu, kako bi se izbjeglo unošenje nepoželjnih štetnika, odnosno uzročnika biljnih bolesti.
Tako je kampanja #PlantHealth4Life primarno usmjerena na znatiželjne putnike koji uživaju u istraživanju svijeta i prirode te kući donose biljke i sjemenje kao uspomenu ili darove za obitelj i prijatelje; kućne vrtlare i hobi-poljoprivrednike koji uživaju brinuti o svojim biljkama te kupuju i razmjenjuju biljke i biljne proizvode s drugim ljubiteljima biljaka te savjesne mlade roditelje koji su zabrinuti za sigurnost hrane koju jedu njihova djeca te nastoje očuvati okoliš i biološku raznolikost za buduće generacije.
Brojni su se posjetitelji ovoga sajma prepoznali upravo u ovim ciljanim skupinama te su na štandu HAPIH-a uz slikanje s Pesty-jem, prepoznatljivom maskotom kampanje, uz prigodne promo-materijale dobili i više informacija o biljnoj putovnici kao popratnom dokumentu uz bilje, sjemenje ili biljni materijal koji jamči sljedivost i usklađenost s propisima o zdravlju bilja te olakšava neometanu trgovinu unutar EU-a. Kampanja se ove godine provodi u 21 europskoj zemlji i jednoj zemlji korisnici Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), a to su: Belgija, Cipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Grčka, Irska, Latvija, Litva, Mađarska, Malta, Njemačka, Poljska, Portugal, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska i Crna Gora te, po prvi puta, u Hrvatskoj.











