Ove subote, 16. listopada, od 10 do 13 sati povodom Svjetskog dana hrane Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) kao nacionalna kontakt točka Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) organizira edukativni događanje za građane na zagrebačkom Europskom trgu.
Na štandu HAPIH-a postavljenom ispred Kuće hrvatske hrane CroTaste (Cesarčeva 5) profesor kineziologije i promotor zdravog života Mario Valentić pripremat će ukusne smoothieje i na ovaj ih prigodni dan educirati o sigurnosti hrane, ponajprije zašto je važno i kako pravilno držati higijenu hrane te kako čitati deklaracije.
Svoje će znanje o sigurnosti hrane i sami građani moći provjeriti kroz zabavni kviz i kući ponijeti pregaču ili majicu s prikladnom porukom.
Isto tako, s obzirom da je tema ovogodišnjeg Svjetskog dana hrane „Bolja proizvodnja, bolja prehrana, bolji okoliš i bolji život“, fokus će biti i na održivijoj proizvodnji i konzumaciji. Jer hrana koju odabiremo i način na koji je konzumiramo utječu na naše zdravlje i zdravlje našeg planeta.
Procjene govore da se u Hrvatskoj godišnje baci između 380.000 i 400.000 tona hrane te da se više od 50 posto hrane baci upravo u kućanstvima. Razlozi su različiti – od onih koji se tiču lošeg planiranja prilikom kupnje, preko pripreme preobilnih obroka, pa do isteka rokova trajnosti ili jednostavno nerazumijevanja istih. Najviše se baca upravo hrana s kratkim rokovima trajnosti, zatim voće i povrće, pekarski proizvodi te mliječni i mesni proizvodi. Preporuke su jednostavne, i njih se zaista svi možemo pridržavati – kupite što vam treba i koliko vam treba; poslužite manje količine hrane; svi ostaci se mogu pohraniti u hladnjak i iskoristiti drugi dan; zamrzavajte ostatke hrane; pretvorite ostatke u kompost; i naučite značenje datuma „upotrijebiti do“ i „najbolje upotrijebiti do“.
Upravo su edukacija i bolja informiranost građana o ovim temama i misija kampanje „EU bira sigurnu hranu“ koje su uz podršku Ministarstva poljoprivrede i drugih partnera (fakulteta, zavoda za javno zdravstvo, udruga potrošača…) pokrenule EFSA i HAPIH. Više o kampanji možete saznati na službenoj mrežnoj stranici.