Pojedi me do kraja – nova inicijativa za smanjenje bacanja hrane

„Otpad od hrane neželjena je pojava iz ekoloških, ekonomskih, ali i etičkih te socijalnih razloga. U Hrvatskoj se godišnje baci oko 286.000 tona hrane, a promjena navika potrošača ključna je za smanjenje tog broja. Ministarstvo poljoprivrede razvilo je strategiju kojom do 2028. godine planira smanjiti otpad za 30 posto, a ovakve kampanje snažno doprinose tom cilju“, istaknula je Sanja Kolarić Kravar, načelnica Sektora za kvalitetu hrane pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, na predstavljanju inicijative „Pojedi me do kraja“.

Nova inicijativa, koju je pokrenuo Metro Hrvatska s partnerima, bit će još jedan iskorak zajedničkim naporima za smanjenje bacanja hrane, usmjeren na podizanje svijesti, mijenjanje navika i poticanje odgovornog ponašanja konzumenata.

Oznakom „Pojedi me do kraja“ želi se jasnije istaknuti da hrana nije otpad nego vrijednost koju treba cijeniti, pojašnjavaju inicijatori ovog projekta, stoga će se prikladnom ambalažom s ovim znakom normalizirati pakiranja odnosno smanjiti količine otpada od hrane u restoranima i  kućanstvima te promovirati planiranje obroka koji omogućuje iskorištavanje svih namirnica poticanjem konzumacija ostataka hrane.

Upravo ove i slične savjete za smanjenje otpada od hrane u kućanstvima komunicira i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) u kampanji „Safe2Eat“ koju provodi u suradnji s Europskom agencijom za sigurnost hrane (EFSA). Dr. sc. Dražen Knežević, direktor Centra za sigurnost hrane HAPIH-a istaknuo je ove aktivnosti u okviru kampanje, ali i rezultate najnovijeg Eurobarometra. Najnovije izdanje ovog EFSA-inog istraživanja o percepciji EU građana o sigurnosti hrane, pokazuje da je povjerenje građana RH u institucije koje se bave sigurnošću hrane i otpadom od hrane poraslo najviše u Europi. „To nam govori da radimo dobro i zato je važno da se tvrtke poput Metroa aktivno uključuju u ovakve inicijative“, zaključio je dr.sc. Knežević.

Inicijativa „Pojedi me do kraja“ uključuje suradnju s mrežom restorana s posebnom oznakom jer će gosti ovih HoReCA restorana moći zatražiti da im spakiraju ostatke obroka u posebnu ambalažu za ponijeti kući i tako potencijalni otpad od hrane pretvoriti u novi obrok. „Želimo da ova kampanja bude pokretač promjene te da planiranje i odgovorno ponašanje postanu dio svakodnevnog odnosa prema hrani, a ne iznimka“, poručio je Duje Prlj, voditelj razvoja kompetencija HoReCa tržišta u METRO-u Hrvatska.

Nove prijedloge recepata kojima se racionalnim korištenjem namirnica ostaci hrane pretvaraju u nova kreativna i ukusna jela odmah je okupljenim sudionicima i praktično prikazao Marin Medak, chef i vlasnik Rougemarina.

Izvor foto: InStore/Pixell (Robert Anić) i HAPIH

Korištenjem stranice www.hapih.hr pristajete na uporabu kolačića (eng. cookies). Blokiranjem kolačića i dalje možete pregledavati stranicu, ali neke njezine funkcionalnosti Vam neće biti dostupne. Pravila privatnosti →