U organizaciji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH) i partnera na projektu, u prostorima Vinarije Vina Belje, u petak, 4. rujna održana je Početna konferencija projekta „Vinski turizam bez granica – jedinstvena vinsko-turistička destinacija“ čiji je cilj jačanje razvoja turizma kroz promociju jedinstvenog prekograničnog vinskog turizma koji povezuje neke od najvažnijih mađarskih vinskih regija, hrvatsko Podunavlje i Slavoniju.
Konferenciju je otvorila pomoćnica ministrice turizma i sporta, Snježana Brzica.
Riječ je o dvogodišnjem projektu, sufinaciranom kroz Interreg Program prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska, vrijednosti gotovo 400 000€. Direktorica Turističke zajednice OBŽ-a, partnera na projektu, Ivana Jurić, istaknula je kako će se projektom još snažnije povezati dvije atraktivne vinske regije- mađarski Vilanj te Slavonija i hrvatsko Podunavlje. ” Cilj je stvoriti dodatni turistički sadržaj, integrirajući ponudu s dvije strane granice i predstavljajući se zajednički na vanjskim tržištima – Austrije, Njemačke, BiH, Slovenije te na domaćem tržištu”. Ravnatelj HAPIH-a, doc.dr.sc. Krunoslav Dugalić je u svom uvodnom govoru istaknuo: “HAPIH, kao nositelj projekta, bavi se razvojem i kvalitetnijim pozicioniranjem graševine kao jedne od najvažnijih vinskih sorti Hrvatske. U okviru projekta HAPIH ima u planu i oformiti mobilnu kušaonicu vina, koja će se koristiti za promociju vina Slavonije i Baranje za različite prigode. Uz to planiramo i veliku konferenciju o graševini koja će se održati u Osijeku tijekom provedbe projekta, a koju će pratiti i festivalski program te posjete vinogorjima. Također, provest ćemo analizu i izraditi specifikacije vina za zaštićenu geografsku oznaku sorte vina graševina za vinsko područje Slavonije i Dunava.“
Planirane projektne aktivnosti u naredne dvije godine imaju za cilj integrirati i nadograditi ponudu vinskog turizma na dvjema stranama granice jedne geografske regije Baranje i njezine okoline uspostavljanjem mreže proizvođača vina, turističkih i ugostiteljskih operatera, izgradnjom kapaciteta za upravljanje destinacijama, prijenosom znanja i vještina, integracijom i zajedničkom promocijom prekogranične ponude vinskog turizma na lokalnom, regionalnom i međunarodnom tržištu.