Pod nazivom “Održivi potrošač – potrošač budućnosti” u Zagrebu je 21. studenoga ove godine održana 4. konferencija o trgovini. Konferenciju kojoj je središnja tema, u svjetlu klimatskih, geopolitičkih, energetskih i resursnih izazova, bila održivi potrošač kao i navike ponašanja potrošača, organizirala je Hrvatska gospodarska komora. Tako su ovom prigodom predstavljena istraživanja tržišnih udjela vodećih trgovačkih lanaca u trgovini na malo u Hrvatskoj, uključujući prehrambene i neprehrambene lance prema odabiru potrošača, kao i ponašanje potrošača u maloprodaji s fokusom na održivi razvoj. Objavljeni su i rezultati nacionalnog istraživanja prehrambenih navika u Hrvatskoj, kao i primjeri iz prakse održivog potrošača. Ove godine u fokus je stavljena i generacija Z, njihove navike kupovanja, kao i novi trendovi u oglašavanju na društvenim mrežama.
Na skupu je, između ostalih, izlagao i dr. sc. Dražen Knežević, voditelj HAPIH-ovog Centra za sigurnost hrane, temu pod nazivom “Potrošač budućnosti: sve aktivniji dionik u sustavu sigurnosti hrane“ te sudionike ove konferencije upoznao s aktivnostima HAPIH-a u području sigurnosti hrane i zaštite zdravlja potrošača. Istaknuo je kako HAPIH kao nacionalno referentno tijelo za procjenu rizika od različitih opasnosti porijeklom iz hrane ima jednu od važnijih uloga u nacionalnom sustavu sigurnosti hrane, pružajući znanstvenu i tehničku potporu tijelima nadležnim za upravljanje rizicima. „Kako bi procjene rizika koje provodi Centar za sigurnost hrane bile što preciznije i kako bi nesigurnosti u procjeni izloženosti potrošača bile što manje nužno je pratiti promjene u navikama potrošača, kako prehrambenih tako i onih kupovnih i higijenskih“, pojasnio je dr. sc. Knežević i dodao kako je Centar za sigurnost hrane tijekom proteklih godina proveo niz istraživanja prehrambenih navika potrošača u Republici Hrvatskoj, kao i istraživanje higijenskih navika potrošača u trgovinama i kućanstvima te je sudionike konferencije upoznao s rezultatima tih istraživanja. Istaknuo je kako HAPIH redovito kontaktiraju potrošači i subjekti u poslovanju s hranom postavljajući specifične upite te je prikazao statističke pokazatelje takve komunikacije. Završno je upoznao sudionike konferencije s aktivnostima HAPIH-a vezanim za provedbu edukativnih kampanja koje provodi u suradnji s Europskom agencijom za sigurnost hrane, a koje imaju za cilj podići svijest potrošača o znanosti koja stoji iza postavljenih visokih standarda sigurnosti hrane koja se nalazi na europskom pa tako i hrvatskom tržištu i potaknuti potrošače na kritičko razmišljanje prilikom svakodnevnog odabira hrane.
Izvor fotografija: HGK