Ovogodišnji, 25. osječki jesenski sajam, održan od 14. do 16. listopada, čini se, bit će posljednja sajamska manifestacija na izložbenom prostoru Pampas.
„Napokon ćemo imati Gospodarski centar kakav zaslužuju najveći grad i najveća županija istočne Hrvatske, pa od iduće godine krećemo u novu dimenziju sajmovanja i općenito gospodarskih aktivnosti. Prva faza projekta vrijedna je 65 milijuna kuna, a Gospodarski centar se gradi u suradnji Osječko-baranjske županije, Grada Osijeka i Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU“, rekao je župan Ivan Anušić na otvaranju 25. jesenskog sajma najavljujući završetak izgradnje Gospodarskog centra na „S cesti“ u Osijeku do kraja ove godine, pa bi već idući, proljetni sajam, mogao biti organiziran na novoj lokaciji.
Ova tradicionalna izložbeno-prodajna manifestacija na kojoj je svoje proizvode predstavilo 200-tinjak izlagača iz Hrvatske i Mađarske, održana je pod pokroviteljstvom Osječko-baranjske županije i Grada Osijeka, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, te Ministarstva poljoprivrede.

Otvarajući sajam, ministrica poljoprivrede Marija Vučković istaknula je važnost tradicionalnih proizvoda navodeći kako je Republika Hrvatska od ulaska u Europsku uniju zaštitila 35 proizvoda od kojih su tri s područja Osječko-baranjske županije – baranjski kulen, slavonski kulin i slavonski med. U tijeku je postupak dobivanja zaštićene oznake i za meso crne slavonske svinje te slavonsku kobasicu.
„Želim posebno istaknuti sve vrijedne napore koji su prepoznati od strane Osječko-baranjske županije i Grada Osijeka u vezi izgradnje neophodne gospodarske infrastrukture koja će popuniti jazove koje osjećaju naši poljoprivrednici, osobito izgradnju Gospodarskog centra i Regionalnog distribucijskog centra OBŽ-a za voće i povrće“, rekla je ministrica Vučković.
U trodnevnom su programu organizatori sajma pripremili raznovrsne sadržaje među kojima poslovna događanja kao što su 9. Izložbu ženskog poduzetništva, 6. Izložbu braniteljskog poduzetništva, Grupnu izložba mađarskih gospodarstvenika, bilateralne susrete mađarskih i hrvatskih gospodarstvenika ali i promotivno-edukativne i savjetodavne aktivnosti.

Jedan od najveselijih promotivno-edukativnih događaja bio je Medni doručak za djecu trećeg razreda osječke osnovne škole Retfala, na kojem su djeca saznala kako se proizvodi med i upoznala oznaku Med s hrvatskih pčelinjaka te kušala domaći med članova Udruge pčelara Osječko-baranjske županije „Pčela“ u namazu i na palačinkama koje su pripremili učenici Ugostiteljsko-turističke škole iz Osijeka. Suorganizator mednog doručka je bila i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu koja je svakom učeniku dala prigodan poklon sa znakom Hrana s hrvatskih farmi i polja uz Vodič za potrošače koji će im pojasniti kako su znakovi iz ovog sustava označavanja pouzdan putokaz do domaćeg proizvoda.

Koje su prednosti besplatnog znaka Med s hrvatskih pčelinjaka, kako postati korisnik znaka, kako ga zatražiti, koje uvjeti ispuniti, pčelarima je u okviru seta stručnih predavanja pojasnio dr.sc. Dragan Solić iz Centra za stočarstvo Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu. Med hrvatskih pčelinjaka će informirati kupca o domaćem porijeklu i utvrđenoj kvaliteti meda koji kupuje. Kvaliteta se utvrđuje u HAPIH-ovom Laboratoriju za kontrolu kvalitete meda u Centru za kontrolu kvalitete stočarskih proizvoda u Križevcima, pri čemu se analizira sedam parametara, a analiza je za korisnike znaka besplatna. Povjerenje potrošača dodatno će se podići praćenjem sljedivosti od pčelinjaka do staklenke. Ovaj sustav označavanja je u nadležnosti Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, koja nakon sklapanja ugovora, korisniku izdaje naljepnice Med hrvatskih pčelinjaka s neponovljivim brojem. Svaki kupac, provjerom broja u aplikaciji Med (hapih.hr), može saznati sve podatke o porijeklu odnosno proizvođaču meda.







